DECOD


Introducere

 

DØP7/0  OBIECTIVUL: Obiectivul precis este prezentarea publica a unei decodificari a ceea ce este, pe baza a trei modele extrem de simple pentru Sistemul structurii sociale, pentru fiinta omeneasca si respectiv pentru tranzactiile dintre acestea, astfel incat sa fie eliminata iluzia si pentru a scoate in evidenta faptul ca preţul cel mai mare îl plăteşte veriga cea mai slabă in care exista copiii, tinta declarata spre care se orienteaza activitatea asociatiei.

 

DØP3/1 Un parinte a mers cu copilul sau la un mare targ de carte, pentru a-i cumpara o carte. O singura carte, dar care sa ramana valabila indiferent de varsta si care sa ii descrie in limbajul comun lumea in asa fel incat sa ii lamureasca suficient pentru a putea actiona, cauza si solutiile problemelor din viata de zi cu zi.

 

DØP3/2 Nu s-au descurcat si atunci au solicitat ajutorul unei persoane publice considerata mai informata decat ei, prezenta la un stand. Prima recomandare a fost o carte de bancuri. Cand a remarcat schimbul de priviri dintre parinte si copil, a renuntat si a recomandat beletristica. Simbolistica celor doua recomandari pentru oamenii simpli a fost infioratoare.

 

DØP3/3 Au inteles atunci ca ceea ce cautau nu putea fi gasit in nicio carte din acel targ, ca in fapt nu putea fi gasit in nicio carte din lume deoarece cunoasterea este fragmentata intr-o infinitate de surse si este spusa intr-o infinitate de moduri diferite de limbajul comun, fiind imposibil pentru o fiinta sa o dobandeasca in timp util.

 

DØP3/4 Dupa cuvintele celor care detin puterea sau a celor care sunt platiti sa ne influenteze opiniile, totul este roz. Nu poate fi totul roz si in acelasi timp faptele sa arate sacrificarea generatie dupa generatie a copiilor nostri. Unde nu se potrivesc cuvintele cu faptele in aceasta natiune in care aparentele au mascat abuzuri care au reconfigurat societatea? Poate fi inteleasa societatea in care traim? Este posibila realizarea unui model de reprezentare al societatii care sa explice toate situatiile intalnite in viata omului? Unul singur, dar accesibil in limbaj simplu si nu impartit in milioane de carti scrise unele din altele in nenumaratele limbaje criptate a nenumarate stiinte si religii? Ce nu spunem copiilor nostri?

 

DØP3/5 Si atunci acel parinte si altii ca el, au inceput sa priveasca cu propiii lor ochi ceea ce este, exact asa cum este, fara a mai apela la filtrarea data de interpretarea altora.  

 

DØP3/6 Si au constatat ca au, asa ca oameni comuni, o experienta profunda deoarece au vazut cu ochii lor cazand si ridicandu-se sisteme sociale, entitati corporatiste si familii.

Acest text este parte a unui proiect moral. Nu este asociat nici unei doctrine politice, nu este asociat nici unei religii si nu este asociat nici unei arte. Niciuna din regulile acestor creatii umane nu ii este aplicabila. Nu este necesar acordul nimanui pentru existenta acestui text, deoarece finalitatea nu este stiintifica, politica, religioasa sau artistica ci umana. Este destinat copiilor direct sau prin intermediul familiei.

 

DØP1/1 Intr-o lume macinata de iluzia resurselor limitate, de iluzia justetii competitiei si de iluzia ca este firesc sa existe stapani si robi, reprezentanti si chipuri fara insemnatate, smecheri si fraieri, la nivelul individual exista si alegerea diametral opusa. Unii oameni traiesc o umila placere intelectuala cand reiau meditatia asupra unui concept si apoi contempla perspectiva la diferite momente in timp. Pentru astfel de oameni, afirmatiile nu reprezinta decat o perspectiva de moment, dintr-un ciclu al intelegerii. Partea negativa a acestei alegeri este ca intr-o lume in care nu conteaza daca ai dreptate ci daca convingi pe moment, este posibil ca perspectiva de moment sa nu convinga, iar perspectiva ulterioara sa nu mai conteze. Partea pozitiva insa, este ca desi pot pierde in confruntari de moment gen debate, nici nu ii intereseaza, deoarece prin perseverenta, in timp, au sansa sa ajunga la asa profunzimi ale perspectivei, incat iluzia din concept sa dispara si sa ramana doar ceea ce are legatura cu realitatea. Credem umil ca aceia care sunt castigatorii de moment exista atat cat exista persoana lor iar viata lor este cantonata in iluzie, in timp ce aceia care au ca tinta eliminarea iluziei traiesc pentru totdeauna prin ideile lor. De aceea, ne rezervam dreptul de a schimba fara avertizare publica prealabila orice parte a acestui proiect moral.

 

DØP7/1 Punctele de plecare ale acestui proiect moral sunt: observarea discrepanţei dintre morala proclamată oficial şi faptele din viaţa reală; observarea abuzurilor nepedepsite; observarea consecinţelor ireversibile şi suferinţa care urmează; observarea repetării aceluiaşi tipar de-a lungul întregii istorii sociale cunoscute a omului, cu nuanţe schimbate o dată cam la 3 generaţii (până dispar liber-cugetătorii sau bătrânii, care au înţeles că dincolo de aparenţe este acelaşi joc); observarea faptului că sunt amestecaţi peste tot în jur de la cerşetori şi până la conducători oameni asemenea la chip care îşi satisfac nevoile fără a produce suferinţă semenilor şi oameni care pentru a-şi satisface nevoile şi a-şi atinge obiectivele nu ţin seama de suferinţa semenilor; etc.

DØP7/2 Decodul este un pattern neraportat la nevoile societăţii unui oarecare moment istoric, ci la destinul uman al fiinţei, dreptul de a trăi după acesta nefiind dat de lege. Intenţia este ca acesta să aibă limbajul omului simplu. Este mai greu decât dacă ne-am fi propus să folosim un limbaj ştiinţific. Conceptele s-a dorit sa fie atat de putine si atat de precise încăt să poată fi înţelese imediat de către un copil între vârsta la care a învăţat să citească şi vârsta la care de obicei se provoacă la copii prima criză de valori. Intenţia este să conducă la un sistem de referinţă nedual, care să excludă lipsa de reacţie datorită îndoielii provocate de marasmul de concepte disparate şi contradictorii cu care copilul ia contact în familie, şcoală şi societatea ambientală, producând reflexe. Mergem pe ideea că este inutil efortul de schimbare a felului de a fi a unui adult şi că singurul efort care are sens este pentru copii până la varsta de aproximativ 12-14 ani, adica pana la momentul cand copilul constientizeaza ca dincolo de iluziile care i-au fost transmise, viata reala este diferita. Aceasta criza dorim sa o eliminam permitand copilului sa perceapa corect de la inceput realitatea sociala in aspectele ei esentiale.

DØP7/3 Acest proiect moral nu are legătură cu filosofia, cu conceptele religioase şi nici cu doctrinele politice, ci cu oglindirea realităţii. De aceea nu are nevoie de dovezi, deoarece pentru a le vedea ar fi suficient să se privească în viaţa reală. Nu foloseşte concepte ca bine, rău, adevăr, sistemul de referinţă fiind respectarea sau nerespectarea acordurilor, respectiv perceperea corectă a faptelor care produc suferinţă ireversibilă, care conduc la îmbolnăvirea prematură, îmbătrânirea prematură şi în cele din urmă la moartea prematură. Nu incriminează decât perpetuarea discrepanţei dintre practicile morale proclamate oficial şi practicile din viaţa reală, respectiv faptul că oamenii nu sunt liberi să aleagă atât timp cât nu cunosc între ce aleg. Pentru acest drum nu este sprijin din partea vreo unei instituţii, ci doar în sine pot fi găsite resursele. Justificarea este dată de faptul că această slăbiciune (discrepanţa)a fost fatală pentru toate comunităţile sau naţiunile, acestea dispărând în timp, locul lor fiind luat de altele şi, mai mult, consideram că este slăbiciunea fatală a speciei în întregul ei, care nu ar putea face faţă niciunei încercări reale din afara speciei.

DØP7/4 Proiectul moral pleaca la drumul catre constiinta semenilor cu doar cateva idei tractoare aflate în totală concordanţă cu statutul asociaţiei. Pana acum, acestui model conceptual nu i s-a gasit nicio fisura de catre sutele de oameni carora le-a fost prezentat, ci mai mult, a permis judecarea naturii interioare a interlocutorilor dupa reactiile avute.

DØP7/5 Intuitiv, este o probabilitate semnificativ de mare ca fiintele care isi satisfac nevoile si isi ating scopurile indiferent daca provoaca sau nu suferinta altor fiinte sa faca totul pentru a determina o atitudine de ignorare, de minimalizare, de bagatelizare, de compromitere etc a sistemului de deductii deoarece decodifica exact sursa negativa a modului lor de viata. Ne amintim ca acestia exista in toate straturile sociale, in toata structura sociala, de la oameni simpli pana la demnitari. Motivatia de a respinge sistemul de deductii se dubleaza in cazul fiintelor care detin si puterea in structura sau sunt slugile celor care detin puterea in Sistemul structurii sociale. Cu cat puterea lor este mai mare la nivelul Sistemului, cu atat probabilitatea lor de a se opune este mai mare. De exemplu, este o probabilitate semnificativa sa nu existe finantari oficiale din fonduri publice pentru proiectele morale care pun in discutie exact sursa bunastarii traiului lor.