D1 Structura sociala - modelul sistemic al structurii sociale


D1P7/1 Ca model sistemic simbolic al structurii sociale am ales un TOR.

D1P7/2 Pentru a descrie structura socială am ales expresia “sistem social” simplificata prin cuvantul „Sistem”. 

D1P5/1 Modelul sistemic al structurii sociale este aplicabil la toate formele de organizare sociala omeneasca din istoria ultimilor aproximativ 10000 de ani (incepand cu revolutia agricola din neolitic), de la nivelul comunitatilor locale si pana la structurile cu caracter global.

D1P5/2 Exemple de cazuri in care a fost folosit la nivel legislativ conceptul de sistem :

sistemul electoral

sistem de colectare de date şi de informare periodică a opiniei publice privind prezenţa populaţiei la vot

sistemul informaţional naţional necesar stabilirii rezultatelor alegerilor

sisteme de protecţie a secţiilor de votare, a buletinelor de vot şi a celorlalte documente şi materiale specifice perioadei electorale

sistemul de asigurări sociale

sistemul legal de impuneri

sistemele de alianţă militară

sistemul naţional de apărare 

sistemul financiar

sistemul de stabilire a salariilor de bază în sectorul bugetar şi a indemnizaţiilor pentru persoane care ocupă funcţii de demnitate publică

sistem de carieră 

sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale

sistemul politic 

sistem de bicameralism funcţional

sistemul naţional de decoraţii al României

sistemul de securitate socială

sistemul judiciar

sistemul energetic naţional

etc

 

D1P5/3 Se observa ca lipseste din legislatia statului descrirea Sistemului in intregul sau, fapt care prejudiciaza grav populatia administrata.

 

D1P5/4 Se observa ca Sistemului structurii sociale se aplica regulile generale aplicabile oricarui alt Sistem.

 

D1P5/5 Dintre toate sistemele cunoscute, sistemul social este sistemul cu cele mai multe erori.

Ex : a fost o imixtiune intre dimensiunile orizontala si verticala a Sistemului structurii sociale, datorita faptului ca de exemplu si regimurile capitaliste si regimurile comuniste si regimurile postcomuniste au avut sau au la baza sisteme politico-economice, amestecand finalitatile complet diferite ale celor doua dimensiuni, creand premisele ca banul sa faca legea, dar excluzand in totalitate dimesiunea matriceala a Sistemului in care apar copiii, care sunt obiectul interesului nostru. Nu a existat niciodata conceptul de regim politico-economic-familial la toti acei teoreticieni politici si economici, care au creat imaginea Sistemului dupa interesul lor imediat.

 

D1P4/1 Remarcabil este faptul ca privarea populatiei de cunoasterea Sistemului a condus intotdeauna de-a lungul istoriei prin efectele negative cumulate la genocid.

 

D1P7/3 Sistemele enumerate in legislatie, sunt in fapt subsisteme / elemente corelate sau in interactiune ale intregului numit sistemul social sau Sistemul.Dacă aceste corelaţii sunt corecte atunci Sistemul va produce rezultate corecte si va asigura echilibrul in structura sociala. Dacă aceste corelaţii au lipsuri sau sunt incorecte faţă de celelalte elemente ale sistemului sau faţă de realitate, atunci Sistemul este incorect şi va genera erori care vor dezechilibra structura sociala si vor produce suferinţă fiintelor omenesti.

 

D1P7/4 Monopolizarea neechilibrata a puterii la nivelul doar a unor parti din structura sociala a fost, este si va fi intotdeauna daunatoare intregului.

 

D1P7/5 În Sistem, nu numai că efectele cumulate ale erorilor sunt mai mari decât efectele lor individuale, istoria arătând ciclicitatea unor dezechilibre sociale profunde, dar datorită vastităţii acestuia si datorita naturii muritoare a fiintelor omenesti, originea erorilor care au condus si conduc la suferinţă rămâne necunoscută, acoperita fiind de moartea celor care s-au confruntat cu agresiunea. În plus, datorită numărului uriaş de erori simultane, cu cauze ramificate şi interconectate la nivelul întregului Sistem, este imposibilă eliminarea suferinţei doar prin instituţiile statului, deoarece pentru aceasta ar trebui să fie simultan cunoscute efectele şi eliminate cauzele tuturor erorilor de Sistem, lucru absolut imposibil pentru zona institutionala a statului. Eliminarea suferintei nu poate fi realizata fara participarea populatiei A. Datorita nevoii de control a decidentilor B asupra Sistemului astfel incat sa isi poata pastra privilegiile (gestionand inclusiv nasterea noilor generatii, imbolnavirea treptata, imbatranirea si moartea generatiilor anterioare), la numarul infinit de erori simultane absolut necontrolabile generate de functionarea unui Sistem profund neechilibrat intre partile sale, se renunta pana la urma intotdeauna in actul decizional la finalitatea social - umana alegandu-se acea finalitate care permite mentinerea Sistemului, indiferent de cata suferinta presupune. Si astfel, fiintele omenesti si in primul rand copiii sunt sacrificati in numele unei constructii impersonale care avea ca scop declarat de fapt tocmai finalitatea social - umana.

D1P6/1 Exista o singura hyperstructura sociala la nivel de specie.

D1P6/2 Aceasta interfereaza cu restul lumii vii si nevii, mentinand sau stricand echilibrele naturale existente, precum si echilibrul primordial al omului cu natura in care a aparut.

D1P6/3 Orice inflluenta asupra echilibrelor naturale primeste un raspuns asupra echilibrului din structura sistemica a fiintei omenesti, care este in afara controlului ratiunii fiintei.

D1P1/1 Perceptia realitatii este diferita in functie de nivelul din structura / hyperstructura sociala (local, regional, national, global) avand un caracter lenticular.

D1P1/1.1 De aceea, conceptele fundamentale ale ratiunii au sensuri diferite de la un nivel la altul. Ex: bine-rau; adevar-minciuna; sanatos-bolnav; prostie-inteligenta; pacat-virtute; just-injust; legal-ilegal; proprietate individuala-proprietate comuna; valoare-nonvaloare; etc.

 

D1P1/1.2 De aceea DECOD-ul nu foloseste concepte cum ar fi acelea de « bine », « rau », « adevar », iar acolo unde le foloseste este doar datorita limitarilor date de limbajul care nu contine suficiente cuvinte pentru a acoperi just exprimarea perceptiilor.

 

D1P1/1.3 Indiferent de nivel, perceptia justa / umana a realitatii societatii omenesti ia in considerare simultan atat partea (indiferent care ar fi partea) cat si intregul, avand la baza principiul echilibrului intre puterile partilor si puterea intregului structurii sociale, precum si a echilibrului intre niveluri.

 

D1P1/1.4 Perceptia injusta a realitatii sociale doar din punctul de vedere al unei parti a structurii sociale, indiferent care ar fi acea parte, a fost, este si va fi intotdeauna deformata / falsa  si daunatoare intregului.