D16 Personalitatea rolului (indiferent de natura interioara) si tipurile de structuri sociale cu care poate interactiona fiinta omeneasca


D16P5/1 Fiinta omeneasca poate interactiona cu un Sistem al structurii sociale just proiectat, pe baza echilibrului dintre parti sau poate interactiona cu un Sistem al structurii sociale injust proiectat, pe baza dezechilibrului dintre parti.

 

D16P1/1 Si astfel, sursa suferintei s-a mutat altfel decat s-au gandit unii intelepti in trecutul indepartat, de la dorintele oamenilor la nivelul abstract al unei creatii omenesti ale carei reguli au fost intoarse impotriva fiintelor umane. Chiar si in civilizatiile in care aceia au aparut, Sistemul a facut sa ajunga o iluzie aplicarea acelor invataturi.

 

D16P5/2 Între personalitatea corespunzatoare naturii interioare reale a unei fiinţe omeneşti şi personalitatea rolului social, indusă de Sistem, este un raport de putere în avantajul personalităţii mai puternice (adică ori în avantajul personalităţii corespunzatoare naturii interioare, caz în care omul va reinterpreta ordinele primite in functie de educatia reala primita, ori în avantajul personalităţii rolului, caz în care omul va interpreta ordinele primite doar in functie de concordanta cu legile sociale).         

  

D16P5/3 În structura socială finalitatea este ca personalitatea dominantă să fie aceea a rolului social.

D16P5/4 Către această finalitate sunt orientate toate instituţiile care contribuie la formarea personalităţii unei fiinţe omeneşti. De aceea când te adresezi unui funcţionar public sau unui demnitar, te adresezi personalitatii rolului. Asa se explica de ce datorita personalitatii rolului, o fiinta omeneasca provoaca suferinta ireversibila altei fiinte omenesti la simplul ordin al unui sef din ierarhia Sistemului, fara sa mai conteze daca victima are deptate sau nu, fara sa mai conteze daca este adevarat sau nu motivul invocat de sefii ierarhici si indiferent de ce informatii detine personal.

D16P5/4.1 Legatura conceptuala asociativa dintre faptele reale care provoaca suferinta ireversibila si justificarea acelor fapte prin regulile la care trebuia sa se supuna fiinta datorita personalitatii rolului social, este de aceeasi natura cu legatura dintre faptele reale care provoaca suferinta ireversibila si justificarea prin faptul ca individul era sub influenta bauturilor alcoolice.  

D16P5/4.2 Nu au sens conceptele de libertate, dreptate si egalitate intr-un Sistem injust proiectat in care i se cere fiintei sa provoace suferinta ireversibila semenilor justificandu-se cererea prin regulile la care trebuie sa se supuna datorita personalitatii rolului social.

D16P5/4.3 Indiferent de felul in care este proiectat Sistemul structurii sociale in care apare o fiinta omeneasca si indiferent de cat de suprapuse sunt sau nu sunt cele doua personalitati (cea reala a fiintei si cea impusa de Sistem), dreptul natural fiind deasupra dreptului dat de legea facuta de om, normalitatea este atunci cand fiinta adopta personalitatea reala ca fiind personalitatea dominanta, astfel incat atunci cand i s-ar cere sa aiba comportament inuman fata de semeni, sa poata alege comportamentul uman, indiferent de pretul platit pentru aceasta libertate.

D16P5/4.4 Deoarece libertatea nu este niciodata gratuita.