D17 Comunitatile fundamentale cu care interactioneaza fiinta omeneasca (indiferent de rolul adoptat)


D17P7/1 Este remarcabil faptul ca pentru diferitele nevoi ale fiintei omenesti s-au format de-a lungul timpului in cadrul structurii sociale comunitati distincte, capabile sa satisfaca sau sa faciliteze satisfacerea diferitelor nevoi, indiferent de caracterul legal sau ilegal, moral sau imoral, sanatos sau nesanatos al acestora.

D17P7/2 Aceste comunitati s-au organizat in timp in structuri de putere aflate in diferite raporturi de putere cu structura sociala si implicit cu fiintele omenesti luate individual.

D17P7/2.1 In raportul de putere dintre fiinta individuala si oricare dintre aceste comunitati, comunitatea respectiva ocupa pozitia dominanta, iar fiinta individuala ocupa pozitia dominata.

D17P7/2.2 Raportul de putere dintre fiinta individuala si oricare dintre comunitatile cu care este nevoita sa interactioneze se poate echilibra numai daca fiinta va face parte la randul ei dintr-o comunitate functionala complementara (ex: organizatii ale producatorilor de medicamente vs organizatii ale consumatorilor de medicamente), care poate actiona eficace. Realitatea este ca astfel de echilibre de putere nu exista in Sistem nici acolo unde exista organizatii complementare, iar ineficacitatea lor se datoreaza lipsei de echilibru dintre Stat ca administrator si populatia administrata.

D17P7/2.3 In cazul abuzului  acelor comunitati specifice institutionalizate in stat, care sunt in pozitie dominanta in tranzactiile cu fiintele omenesti individuale, datorita dezechilibrelor de la nivelul Sistemului structurii sociale, judecarea abuzului se face injust, separat  de catre reprezentantii acelor comunitati specifice (ex : religioase, medicale, parlamentare etc), care nu pot fi impartiali datorita interesului de grup comun cu reprezentantii institutionali care au abuzat. In Sistem, nu este recunoscut dreptul natural al fiintei omenesti (P6), ci numai dreptul dat de legea admnistratorului (P5), fapt care face ca in cazul revoltei populatiei administrate, sa se justifice genocidul ca fiind democratic.

D17P7/2.4 Raportul inegal de putere devine legitim atunci cand structura de putere dintr-o astfel de comunitate devine capabila sa influenteze indirect sau intra direct la nivelul Sistemului in structura de putere a statului (zona B), iar regulile particulare de putere ale acelei comunitati devin legi aplicabile populatiei din intregul Sistem.

D17P7/2.5 Deoarece statul (zona B), ca administrator al Sistemului, a aparut in istorie tocmai prin institutionalizarea structurilor de putere ale unor astfel de comunitati, datorita lipsei echilibrului fundamental cu populatia administrata (zona A), rezulta ca legile sale au reflectat intotdeauna regulile comunitatilor aflate in raport de putere dominant fata de populatie, astfel incat statul a functionat mereu intr-o continua stare de deturnare functionala (mai evidenta sau mai putin evidenta) impotriva populatiei administrate.

D17P7/2.6 De fiecare data cand puterea in Stat a ajuns "legitim" la comunitati organizate dupa reguli cu finalitate inumana Sistemul a fost deturnat in directia oprimarii, nedreptatii si inegalitatii fata de populatia administrata. 

D17P7/3 Aceste comunitati functioneaza dupa regulile interne stabilite de linia decidentilor din structurile de putere.

D17P7/3.1 Pentru a fi respectate benevol regulile, acestea incep sa fie transmise copiilor in acea perioada a vietii lor cand nu se pot opune si au vulnerabilitate maxima la absorbtia lor, nedeosebindu-le pe cele cu finalitate umana, de cele cu finalitate inumana (vezi D4P1/1), determinandu-le increderea. Cu cat regulile (in special cele legale, comerciale si religioase) vor limita in mai mare masura dreptul de a alege, cu atat fiintele vor avea o vulnerabilitate mai mare in viitorul lor ca adulti in ce priveste identificarea si reactionarea la regulile abuzive / abuzuri si cu cat regulile vor permite un grad mai mare de libertate in dreptul de a alege, cu atat fiintele vor avea o vulnerabilitate mai mica in viitorul lor ca adulti in ce priveste identificarea si reactionarea la regulile abuzive / abuzuri. 

D17P7/3.2 Astfel, copilul se naste intr-o lume in care deja exista reguli precise pentru toate dimensiunile existentei individuale, avand de ales intre a accepta compromisul sau a nu accepta compromisul si a fi marginalizat si/sau exclus din comunitate, fie ea religioasa, sexuala, familiala, ambientala, educationala, profesionala, ocupationala, sociala etc. Prin urmare, cauza pentru care unele fiinte isi satisfac nevoile iar alte fiinte nu isi satisfac nevoile nu depinde esential nici de alegerile acelor fiinte si nici de cat de inteligente sunt, de cat de mult muncesc sau de cat noroc au, ci depinde de predeterminarea data de regulile existente. Aceasta predeterminare este injusta intr-un Sistem injust proiectat si justa intr-un Sistem just proiectat. Este o crima sociala conditionarea emotionala a copiilor fata de respectarea predeterminarii intr-un Sistem injust proiectat. Este o crima nu datorita faptului ca lumea omului nu este o lume perfecta, ci datorita faptului ca sunt conditionati sa creada ca este o lume perfecta, construindu-li-se vulnerabilitatea sociala fata de fiintele cu comportament inuman, cu care se intalnesc inca din scoala.

D17P7/3.3 Tot ceea ce s-a infaptuit in istoria oamenilor in directia libertatii, dreptatii si egalitatii s-a infaptuit datorita fiintelor care au ales sa nu respecte regulile cu finalitate inumana si sa actioneze pentru echilibrarea raporturilor de putere in structura sociala.

D17P7/3.4 Tot ceea ce s-a infaptuit in istoria oamenilor in directia oprimarii, nedreptatii si inegalitatii s-a infaptuit datorita fiintelor care au ales sa nu respecte regulile cu finalitate umana si sa actioneze pentru modificarea si/sau mentinerea raportului de putere in favoarea lor. 

D17P5/1 La nivelul oamenilor simpli nu exista niciun contract negociabil intre persoana fizica membra a unui partid politic si acel partid politic ca persoana juridica. 

D17P5/2 La nivelul Sistemului structurii sociale nu exista forme de organizare complementara a populatiei A fata de formele de organizare institutionalizate in structura Statului, care sa permita indivizilor din comunitatile civile locale / nationale sa reactioneze eficace in cazul abuzului. Fiecare abuz va induce o tensiune in sistemul social.   

D17P5/3 La nivelul Sistemului structurii sociale nu exista forme de organizare complementara a populatiei A fata de organizatiile comunitatilor corporatiste capabile sa satisfaca sau sa faciliteze satisfacerea diferitelor nevoi, care sa permita indivizilor din comunitatile civile locale / nationale sa reactioneze eficace in cazul abuzului. Fiecare abuz va induce o tensiune in sistemul social.  

D17P5/4 Cu cat raportul de putere dintre parti este mai mare, cu atat actiunile partii dominante vor fi mai abuzive si cu o probabilitate mai mare de a nu fi niciodata pedepsite.    

D17P4/1 La nivelul oamenilor simpli nu este niciun contract negociabil intre parintele sau tutorele legal al copilului si scoala, astfel incat sa existe un echilibru pentru satisfacerea nevoii educationale a copilului.

D17P4/1.1 Familia nu poate negocia cu scoala materiile potrivite cu interesul copilului, deoarece acreditarea institutiilor de invatamant nu se face pe materii.

D17P4/1.2 Familia nu poate negocia cu scoala responsabilitatea ca deprinderile si cunostintele transmise sa aiba un caracter de actualitate fata de progresul stiintei si fata de nevoile reale din piata muncii.

D17P4/1.3 Familia nu poate negocia cu scoala responsabilitatea de a transmite copilului deprinderi si cunostinte cu valoare, care sa ii fie utile in toate cele 6 dimensiuni ale fiintei, premeditandu-le esecul in societate, ocupatie, familie si pierderea prematura a sanatatii fizice si sufletesti, precum si a respectului fata de natura. 

D17P4/1.4 Familia nu poate negocia cu scoala nivelul resurselor (inclusiv de timp) pe care sa le aloce, ajungandu-se ca copiii sa aiba datorita “temelor” un program mai incarcat ca muncitorii de dinainte de aparitia legislatiei muncii.

D17P4/1.5 Nu exista reciprocitate in ce priveste sistemul de evaluare si nici in consecintele acestor evaluari, deoarece raportul familie – scoala mentine raportul de putere de la nivelul dimensiunii orizontale a societatii si anume 100% putere scoala fata de 0% putere familia copilului.

D17P4/1.6 In consecinta scoala nu serveste intereselor fiintelor individuale ci interesului statului.

D17P4/2 La nivelul oamenilor simpli, intr-un Sistem in care nu exista echilibru intre stat si populatia administrata, acolo unde exista contracte cu comunitatile capabile sa satisfaca sau sa faciliteze satisfacerea diferitelor nevoi, acestea vor avea un caracter nenegociabil / abuziv mai puternic (ex: contractele de finantare; contractele de furnizare a utilitatilor etc). Cu cat raportul de putere dintre parti este mai mare, cu atat dorinta de profit injust va fi mai mare si prin urmare actiunile partii dominante vor fi mai abuzive si cu o probabilitate mai mare de a nu fi niciodata pedepsite. Fiecare abuz va induce o tensiune in sistemul social.  

D17P3/1 La nivelul oamenilor simpli nu este niciun contract negociabil intre partile din cuplu. Este considerata lipsita de sens in Sistemul structurii sociale ideea de subcontractare pentru satisfacerea unor nevoi insuficient realizate sau nerealizate la nivelul relatiei de cuplu. Sunt comparabile logic profitul injust urmarit in mediul economic si profitul injust urmarit in relatiile de cuplu, atat in ce priveste motivatiile cat si in ce priveste consecintele. Nu este nicio diferenta logica intre santajul economic si santajul sentimental. Cu cat raportul de putere dintre parti este mai mare, cu atat actiunile partii care a profitat de increderea celeilalte parti vor fi mai abuzive si cu o probabilitate mai mare de a nu fi niciodata pedepsite. Fiecare abuz va induce o tensiune in sistemul social.