D21 Distinctia intre timpul perceput de fiinta omeneasca si timpul dupa care functioneaza SISTEMUL structurii sociale


D21P7/1 Structurile sociale (natiuni/comunitati) au rezistenta / durata de viatã mai mare decât institutiile din dimensiunea orizontala a acelor structuri sociale, care la randul lor au rezistenta / durata de viata mai mare decât  entitatile din dimensiunea verticala (ex: cele economice), care au  la randul lor o rezistenta / durata de viata mai mare decat legaturile din dimensiunea matriceala (ex: de cuplu). Pentru a intelege just ca nu este nicio diferenta logica intre aceste durate, deoarece se aplica unor entitati structurale care sunt din dimensiuni diferite ale structurii sociale, vom considera comparabile logic aceste  durate de viata, in sensul ca vom considera egala logic durata de viata a unui stat cu durata de viata a unei entitati economice si cu durata de viata a unui cuplu.  Consideram eronata compararea duratei de viata efective a unor entitati din dimensiuni diferite ale structurii sociale, deoarece o astfel de comparatie efectiva a duratei de viata are sens doar fata de entitati din aceeasi dimensiune a structurii sociale.

 

D21P7/2 Timpul are in diferitele dimensiuni ale structurii sociale semnificatii diferite. De aceea, daca statul solicita cetatenilor indeplinirea unor sarcini pentru a ramane in legalitate, dupa masurarea timpului facuta la nivelul statului si nu al oamenilor, pentru populatia A va insemna un abuz deoarece i se vor consuma in exces resursele de timp disponibil. Nu exista stat care sa fi luat in calcul transparent fata de populatia administrata, durata resurselor de timp necesare pentru mentinerea in legalitate sau pentru a face orice tranzactie.

D21P7/3 Timpul de solutionare a abuzurilor, considerat just la nivelul Statului, este injust la nivelul individual, deoarece daca abuzul nu este pedepsit sau este pedepsit prea tarziu, pentru fiinta omeneasca reala nu mai are semnificatie reparatorie, ci doar pentru Stat. Este o diferenta fundamentala intre justitia care serveste Statului si justitia care serveste omului comun, deoarece in primul caz, desi exista, este inutila pentru populatia A.