ACR 03d - Interpretarea actiunilor


Ce rezulta din aceste detalieri ale etapei de actionare (ACT) din ciclul PDCA analizata simultan, atat in mediul macroeconomic, cat si in mediul macrosocial ?

Rezulta ca la nivel macroeconomic un agent economic va falimenta daca nu aplica in etapa ACT din ciclul PDCA tandemul corectie-actiune corectiva si ca acest fapt este benefic atat pentru client, cat si pentru comunitate.

Mai rezulta si ca la nivel macrosocial, intregul sistem social va falimenta, datorita faptului ca, nu este prevazuta legal in etapa ACT, din ciclul PDCA corectia, existand doar posibilitatea aplicarii actiunii corective. Faptul ca deciziile abuzive si actele normative abuzive nu pot fi oprite prin corectie inainte de a produce efecte negative, determina acumularea continua de tensiuni in viata indivizilor si a comunitatii, culminand cu falimentul formei de sistem social.

In timp, ca urmare a abuzurilor din mediul macrosocial, se denatureaza si mediul macroeconomic (apare imposibilitatea de a refuza, de a aplica corectia si chiar de a aplica actiunea corectiva pentru produse sau servicii care determina scaderea calitatii vietii), precum si mediul familial, adica intregul sistem social. Aceasta situatie afecteaza frecvent natiunile de la baza ierarhiilor internationale, ca urmare a interferentei in treburile interne din partea natiunilor din varful acestor ierarhii.  Important este ca, in aceasta situatie, nu conteaza absolut deloc daca un individ a muncit sau nu, daca a respectat regulile sistemului sau nu, daca a fost intr-o formatiune politica sau daca nu a participat niciodata la votare, daca a avut performante de management sau nu. Se ajunge la un regres social si uman total, determinandu-se stagnarea dezvoltarii natiunii.

Pentru o entitate din mediul microeconomic, repetarea problemelor se datoreaza intereselor managementului de varf, care nu ia decizia de a aplica actiunea corectiva pentru eliminarea cauzei-radacina. De aceea, in standardele adresate agentilor economici, s-a pus accent pe actiunea corectiva, ca metoda de actiune, deoarece nu ar fi fost niciun dubiu asupra legitimitatii partii care detine resursele.

In procesul, nerecunoscut oficial, de transfer al puterii de la populatia administrata la reprezentantii alesi, care ajung sa decida in institutiile democratice ale statului- administrator, nici statul, nici organele reprezentative si nici reprezentantii alesi nu au legitimitatea de stapan in sistemul social, deoarece prin Constitutie, suveran este poporul. De aceea, situatia la nivel macrosocial este ca un revers fata de situatia de la nivel macroeconomic. La nivel macrosocial, cauza radacina a problemelor nu este rezolvata niciodata, adica niciodata nu se ajunge la concluzia ca, trebuie ca, si in perioada postelectorala, electoratul sa isi poata manifesta suveranitatea prin vot negativ de tip corectie. In special politicienii nu concep o astfel de idee, care este o banalitate in mediul economic. Intr-un spatiu mediatic in care tehnologia asigura controlul total al informatiei care circula la nivelul poporului, constiinta politica a populatiei administrate este influentata si indrumata pentru a mentine ineficace actiunea corectiva, data prin vot pozitiv, la fiecare patru ani. Populatia ajunge sa nu mai sesizeze ca alegand orice parte dintr-o aceeasi megaentitate politico-economica, de fapt nu elimina niciodata cauza radacina a problemelor.

In consecinta, un sistem social, care nu are prevazuta corectia ca metoda de actionare in cazul aparitiei problemelor va esua (falimenta) exact la fel ca un agent economic, care nu aplica corectia la aparitia problemelor. Insa, din punctul de vedere al impactului asupra vietii fiintelor omenesti, costurile esecului unui sistem social (d.p.d.v. politico-economic) sunt incomparabil mai mari, esecul determinand in istorie razboaie, revolutii, pierderea democratiei in favoarea dictaturilor sau haosul social.

In acest capitol, am analizat cel mai important proces si anume procesul prin care se transfera componenta de legitimitate a puterii de la cetatenii cu drept de vot, la reprezentantii alesi. In orice alt proces din sistemul social am analiza fenomenul coruptibilitatii, am ajunge invariabil la aceeasi cauza-radacina din procesul transferului de putere.

Un model de proces de transfer si mentinere a componentei de legitimitate a puterii de la votanti la reprezentantii alesi, care sa contina si corectia, este prezentat in proiectul moral „Votul permanent” [16].

Prin completarea proiectarii acestui proces se evita:

-   ca deciziile abuzive si actele normative abuzive sa ajunga sa produca efecte, scazand calitatea vietii  cetatenilor;

-   posibilitatile de manipulare in masa a cetatenilor care doresc sa isi exprime vointa, deoarece pur si simplu votarea se face individual, exact atunci cand cetateanul isi simte afectate interesele, fara a se putea sti dinainte, cine va vota negativ si cand; nu ar avea nimeni atatea resurse pentru a putea plati non-stop toti votantii, pentru a sustine decizii abuzive sau acte normative abuzive;

-   incercarile de destabilizare a sistemului social in cazul unor demonstratii anarhice, care urmaresc tinte orientate impotriva interesului majoritatii;

-   incidentele publice, datorita caracterului profund nonviolent al exprimarii vointei prin vot negativ de tip corectie;

-   costurile de toate tipurile, presupuse de demonstratiile de strada etc.

Prin completarea acestui proces se realizeaza:

-   respectarea statului, deoarece institutiile fundamentale au aparut ca urmare a exercitiului democratic;

-   eliminarea coruptiei, tinta folosita in toate mesajele autoritatilor nationale si unionale;

-   folosirea progresului tehnologic.