PM3 D2P5/4 - tema 10. Referitor la evitarea enclavizarii votului dupa criterii de avere


Echilibrarea de putere dintre stat si populatia A nu poate fi realizata fara echilibrarea in fiecare element al puterii. Aici este avuta in vedere componenta coercitiva a puterii. Prin conceptul votului permanent este oferita o solutie pentru inlocuirea dependentei dintre un ales si electoratul bogat cu relatia dintre un ales si electoratul larg, indiferent de avere. Este pentru noi o eroare semnificativa in Sistemul structurii sociale, faptul ca stabilitatea unei „dimensiuni” a societatii organizata dupa reguli scrise numite legi si gestionata de un stat democratic, sa poata fi atrasa si sa depinda de jocurile dintr-o alta „dimensiune” a societatii, complet diferita in natura sa, organizata corporatist dupa regulile banilor si gestionata de mediul financiar bancar. Pentru a intelege, trebuie desfacut sistemul politic in partile componente. Astfel, apar brusc vizibile si legaturile sistemice. Multi urmaresc ani intregi analistii politici. Ca intr-un film prost ei analizeaza continuu persoanele. Nu am vazut niciodata niciun analist analizand „legatura” dintre persoane. Ori, aici in analiza legaturii exista malformatia fundamentala a acestui sistem politic. Este extrem de importanta sistemic intelegerea „legaturii / relatiei” dintre politicieni. Din ce cunoastem, doar folosind varianta blamata a analizei tranzactionale se poate elucida anatomia acestor relatii. Exemplu: actualul sistem electoral se bazeaza in perioada electorala pe crearea imaginii politicienilor pentru a genera incredere si a fi votati. Insa, aceasta presupune costuri. Este cunoscut ca o buna parte din finantari provin din mediul privat, dar care face parte dintr-o alta dimensiune a societatii (numita de noi verticala in Decod D5), in care oamenii se impart dupa controlul si/sau proprietatea asupra resurselor si nu dupa algoritmul stat (administrator)-populatie administrata – antistat (lumea interlopa) din dimensiunea societatii (numita de noi orizontala in Decod D2). Astfel este viciata / adulterata relatia legala dintre un ales si electorat (indiferent de avere) fiind inlocuita cu relatia dintre ales si electoratul bogat. Este exact ceea ce sistemul democratic, asa cum l-au gandit parintii sai, a vrut sa evite. Aparitia finantarii private adultereaza / viciaza acordul electoral, deoarece mai apare parazitar un al doilea acord si anume acordul de finantare. Existenta suprapusa a acordurilor de finantare peste acordul electoral creaza a doua legatura, neoficiala, pe langa cea proclamata oficial. Imediat dupa alegeri, alesul ar trebui sa dea intaietate acordului electoral. Insa, datorita faptului ca nu exista posibilitaea sanctionarii unui politician sau a partidului politic din care face parte, in cazul in care nu respecta acordul electoral, adica exact datorita lipsei votului negativ, acesta va da intaietate acordului parazitar de finantare. Exact din clipa doi dupa alegere, pentru alesi este inlocuit sistemul de lagaturi care include dependenta de electorat, cu sistemul de lagaturi parazitare determinate de acordurile de finantare. Acordurile de finantare politica determina jocurile negative care genereaza coruptia. Fara votul negativ este imposibila corectia. Si astfel sistemul politic este deturnat functional de la menirea sa, prin banii proveniti dintr-o alta dimensiune a societatii care traieste dupa alte reguli si anume dupa regulile banilor. In Romania acum, este de vis viata celor care detin resursele indiferent ca lucreaza cu aparenta respectarii legii sau ca prospera exact datorita nerespectarii legii. Interesant este ca pornind de la enclavizarea descrisa, natiunea este vulnerabila si la puterea banilor unor entitati straine. A se vedea FMI, deoarece toate acordurile cu FMI sunt acceptate indirect, prin acord tacit de catre electorat. Ele nu au fost votate niciodata.