In aceasta pagina sunt prezentate proiectele / produsele publice ale asociatiei nonguvernamentale “Societatea pentru Proiecte Morale Structurate Calitativ”, precum si principiile generale care au stat la baza crearii acestora.  

Alegeti un proiect din lista de mai sus pentru a vedea continutul sau.

 

PRINCIPIILE GENERALE CARE STAU LA BAZA

PROIECTELOR / PRODUSELOR MORALE

1. Principiul orientarii catre copii si in mod special catre copiii neasistati social

2. Principiul celei mai simple viziuni de ansamblu

3. Principiul coerentei logice a viziunii de ansamblu cu realitatea imediata

4. Principiul garantarii stabilitatii sociale prin echilibrele sistemice de putere

5. Principiul identificarii cauzei-radacina a dezechilibrelor Sistemului social

6. Principiul ireversibilitatii efectului viziunii asupra schimbarii Sistemului

7. Principiul delimitarii de teorii conspirationiste

 

 

1. Principiul orientarii catre copii si in mod special catre copiii neasistati social

De ce ne intereseaza copiii?

DATORITA EMPATIEI FATA DE SUFERINTA COPIILOR NOSTRI SI DATORITA NEACCEPTARII ASISTARII PASIVE LA SUFERINTA ACESTORA

Ne-am orientat direct catre copii deoarece tot ce se intampla afecteaza viata copiilor producand suferinta:

  • ori de cate ori un ales foloseste abuziv puterea pentru a se imbogati, de atatea ori determina scaderea calitatii vietii copiilor, deoarece, fie jefuieste direct comunitatea locala sau nationala, fie vinde intentionat posibilitatea de a jefui catre terti; nu trebuie sa fii geniu ca sa intelegi acest lucru, deoarece se vad cu usurinta si salturile de avere si promisiunile electorale neindeplinite; nu are nicio relevanta sociala, acum, nici faptul ca acordul electoral este fals, deoarece in fapt nu produce efecte in justitie, si nici ca obiectivele nu sunt masurabile, programele dovedindu-se, la sfarsitul mandatului, ca au fost inselatorii; nu are relevanta, deoarece conform regulilor Sistemului acestia / aleșii sunt considerati cetateni onorabili;
  • absenta contorizarii resursei de timp pe care fiinta omeneasca este obligata prin reguli sa o aloce, fie pentru ramanerea in legalitate (timpul consumat in relatia cu institutiile statului), fie pentru a nu fi scoasa din competitie in sistemul educational (timpul consumat pentru temele “pentru acasa”), fie pentru a nu fi scoasa din competitia pentru castigarea celor necesare vietii (timpul pentru indeplinirea sarcinilor de servici; timpul pentru mentinerea afacerii), afecteaza calitatea vietii copiilor, deoarece ii priveaza de dreptul de a avea viata de familie alaturi de parintii lor;
  • ori de cate ori un afacerist determina scaderea calitatii produselor sau serviciilor oferite, in final va scadea calitatea vietii copiilor;
  • ori de cate ori, in urma abuzului, o fiinta omeneasca este determinata, pentru a pastra locul de munca, sa schimbe valori care ar trebui sa apartina doar familiei sale, va scadea calitatea vietii copiilor sai.

DATORITA RESPECTULUI FATA DE NATURA INTERIOARA UMANA PE CARE ACESTIA / COPIII O AU SI DATORITA NEACCEPTARII ASISTARII PASIVE LA MOARTEA / DISTRUGEREA  ACESTEIA

E infiorator procedeul prin care o fiinta omeneasca tanara, un copil cu simtul natural al perceptiei a ceea ce este just, a ceea ce / de ce este injust, ajunge ca, la prima criza de valori, sa elimine invataturile umane primite in familie sau de la mentori, schimbandu-se in interior, ireversibil, in altceva. Infiorator cum, educatia parintilor este anulata de “educatia” obligatorie si cum, pentru stat, nu are sens ideea de educatie data de familie. Infiorator cum, un copil nehandicapat, cu simtul natural al perceptiei a ceea ce este just, al disocierii de ce este injust, este obligat sa mearga la o scoala in care va deveni victima de zi cu zi a agresiunilor copiilor crescuti in familii care prospera pe seama suferintei semenilor si care exerseaza astfel, de mici, provocarea suferintei. 

Infiorator cum, mai tarziu, tanar fiind, este obligat sa devina in continuare victima in alte comunitati cu care este obligat sa interactioneze, pana cand se transforma, ucigandu-se interior prin alegerea vietii in compromis sau pana cade, zdrobit de sirul nesfarsit de abuzuri. Consideram crime sociale aceste agresiuni mascate impotriva copiilor neasistati social si proveniti din familii fara vizibilitate publica. Infiorator cum, fiintele cu natura interioara inumana transmit copiilor obiceiurile naturii lor inumane, transformandu-i.

DATORITA FAPTULUI CA, LA ADULTI, CARE AU DEJA DEFINITIVA A DOUA NATURA, APARE CA IMPOSIBILA SEPARAREA ACELORA CU NATURA INTERIOARA UMANA DE ACEIA CU NATURA INTERIOARA INUMANA

Adultii au deja definitivata a doua natura, a obisnuintei practicarii compromisurilor, indepartandu-se astfel ireversibil de starea naturala originara din copilarie, prin care recunosteau si reactionau imediat la minciuna si nedreptate.

Este o deductie logica simpla sa admitem ca atunci cand ne referim la “popor”, ne referim si la cei care prin a doua natura sunt agresori si la cei care sunt victime. Este absolut imposibil de estimat cati dintre acestia sunt agresori si cati victime. Stim doar ca numarul victimelor trebuie sa fie mai mare decat numarul agresorilor. Statisticile statului nu arata, in niciun caz, toate agresiunile din societate, iar prin moartea victimelor, se sterg urmele acelor abuzuri, ramanand din ce in ce mai estompat in timp, doar amintirile unor abuzuri colective.

Este o alta deductie logica simpla sa intelegem ca toti adultii traiesc in compromis, diferenta fiind in faptul ca unii sunt perfect adaptati, avand o viata de vis, altii abia supravietuiesc, iar altii, desi tot in compromis traiesc, nu pot nici macar supravietui.

Oricat ar fi de puternica a doua natura, creata de injusta lume a omului, natura originara a fiintei omenesti, intalnita la copii, nu va putea fi niciodata complet anihilata la toti oamenii, datorita alegerii interioare de a nu renunta la a respecta dreptul natural, intr-o zona in care legea omului nu poate patrunde. Acestia sunt fie neinstruiti, care datorita faptului ca s-au opus fatis la compromis, au fost etichetati ca “nesociabili”, “neintegrabili” etc, fie instruiti, care invatand disimularea, au acceptat doar in exteriorul lor compromisurile, netransformandu-se interior.

Prin urmare, pentru noi, este absolut imposibil sa identificam care sunt adultii dependenti total de acest Sistem injust si care sunt aceia cu o independenta interioara, catre care ne-am putea adresa, pentru a transmite catre copii viziunea descrisa in aceste proiecte morale. Daca se vor implica sau nu, depinde exlusiv de ei, si, nu are importanta daca sunt din aceste generatii sau din urmatoarele.

PENTRU A DETERMINA ELIMINAREA CRIZELOR DE VALORI DIN VIATA COPIILOR SI SANSA LA FERICIREA NEBAZATA PE PROVOCAREA SUFERINTEI SEMENILOR

Invatand regulile aparente ale Sistemului, la un moment dat, copiii trec prin prima criza de valori, cand observa ca nu isi pot satisface nevoile, respectand acele reguli aparente ale Sistemului, si, in plus, ca nici nu sunt fericiti. Dar respectarea regulilor unui Sistem dezechilibrat nu va aduce niciodata fericirea, ci doar nefericirea. Nu exista drog cu efecte mai puternice asupra mintii omului ca indoctrinarea in iluzie.

2. Principiul celei mai simple viziuni de ansamblu

Acest principiu a fost aplicat in proiectul moral “DECOD”.

CARACTERUL DE SIMPLITATE AL VIZIUNII

Referitor la caracterul de simplitate, viziunea a fost exprimata in mod special prin 21 de imagini, astfel incat sa fie nevoie doar de inteligenta unui copil pentru a o intelege.

CARACTERUL DE ANSAMBLU AL VIZIUNII

Referitor la caracterul de ansamblu al viziunii, prin acest proiect moral au fost create trei modele esentiale, necesare pentru a intelege Sistemul social, fiinta omeneasca si tranzactiile reale dintre fiinte, oferind astfel cea mai simpla viziune de ansamblu asupra lumii, capabila sa integreze, pentru prima data, toate sistemele conceptuale pe care le-a creat specia umana in istoria sa.

Ex: Daca ne vom propune sa comparam la un nivel simplu, national de exemplu, numai descrierea Sistemului social din aceasta viziune, cu descrierea Sistemului social din legislatia romaneasca (peste 130.000 acte incluzand Constitutia), vom constata ca, nicaieri in aceasta legislatie, nu exista o descriere a Sistemului social in intregul sau, astfel incat, sa fie intr-un singur loc, explicit vizibile legal, toate partile acestuia, intre care trebuie sa existe un echilibru de putere permanent. Modelul sistemic al structurii sociale este aplicabil la toate formele de organizare sociala omeneasca din istoria ultimilor aproximativ 10000 de ani (incepand cu revolutia agricola din neolitic), de la nivelul comunitatilor locale si pana la structurile cu caracter global.

CONSECINTA LIPSEI DIN LEGISLATIE A VIZIUNII DE ANSAMBLU ASUPRA SISTEMULUI SOCIAL

Consecinta imediata a lipsei din legislatie a celei mai simple viziuni de ansamblu asupra Sistemului social, este absenta acestui subiect din activitatea de rutina a tuturor institutiilor, inclusiv din sistemul educational. Si astfel, din copilarie, fiintele omenesti isi cladesc experientele de viata pornind de la o reprezentare naiva / nereala a Sistemului social, la care renunta progresiv incepand cu prima criza de valori, cand observa ca invataturile primite la scoala publica nu se potrivesc cu practicile reale din societate, necesare pentru a supravietui si prospera.

BENEFICIILE CREARII CELEI MAI SIMPLE VIZIUNI DE ANSAMBLU

Prin aplicarea principiului ”celei mai simple viziuni de ansamblu” se corecteaza lipsa de informatii relevante fata de viata sociala si se previne vulnerabilitatea la transformarea interioara in urma compromisurilor. In plus, prin aplicarea acestui principiu se ofera fiintelor din orice colt al lumii un limbaj comun pentru a trece de indoctrinarea data prin combinatia locala de clivaje segregationiste (rasiale, etnice, nationale, politice, militare, economice, matrimoniale, religioase etc), astfel incat deciziile luate pentru supravietuire si prosperitate sa nu se bazeze pe provocarea suferintei si lipsurilor unor alte fiinte omenesti, ci pe rezolvarea disfunctionalitatilor interne din Sistemul din care fac parte.


3. Principiul coerentei logice a viziunii de ansamblu cu realitatea imediata

CORELATIA LOGICA FATA DE FENOMENELE DIN REALITATEA IMEDIATA

Exista, matriceal, o corelatie logica directa, atat intre cele trei modele din viziunea de ansamblu, cat si intre aceasta viziune si realitatea bruta, deoarece modelele au aparut prin observarea directa a acestei realitati si nu prin folosirea teoretizarilor abstracte transmise public catre toti copiii prin sistemul educational.

Modelul Sistemului social reflecta coerent logic etapele de proiectare, de implementare la nivel statal, precum si, cel mai important fenomen al acestei perioade, si anume, extinderea Sistemului la nivel global, preluand partea conceptuala benefica din fundamentarea formei actuale a Sistemului social.

REALITATEA GLOBALIZARII

Extrem de important este ca, desi imaginea de ansamblu asupra Sistemului este absenta la nivel legal, iar intre regulile Sistemului si practica exista diferente majore, tendinta decidentilor este extinderea acestui model de Sistem dezechilibrat la nivel global. 

Nu credem ca mai este pentru cineva un secret realitatea faptica a tendintei de globalizare,  deoarece este evident ca un numar important al activitatilor omenirii au depasit granitele statelor suverane si ca legalitatea si regulile de la nivel national au devenit incomode fata de schimbarile:

  • din dimensiunea orizontala a structurii sociale, care au dus la aparitia unor uniuni statale largi, cu o infrastructura sofisticata politica si non-guvernamentala, la confruntari armate mondiale, dar si la aparitia unor organizatii criminale si retele teroriste internationale;
  • din dimensiunea verticala a structurii sociale, care au dus la aparitia corporatiilor multinationale si a pietelor financiare globale;
  • din dimensiunea matriceala, care au dus la confruntari intre traditii milenare diferite privind relatiile de cuplu si tratarea copiilor. 

Consecinta globalizarii in formarea naturii interioare a copiilor din tarile dominate, este ca determina injust  disparitia treptata a importantei legaturii cu pamantul natal, cu natiunea in care s-au nascut, cu familia naturala, cu traditiile, cu limba materna si cu alte elemente care au definit identitatea stramosilor lor, fara a sesiza ca in cadrul ierarhiei mondiale, stapanesc tocmai aceia care nu au rupt legatura cu pamantul natal, care au drepturi mai mari tocmai datorita apartenentei la o natiune dominanta, pentru care relatia cu familia este foarte importanta si care se exprima public in limba lor materna si nu in limbile altor natiuni. Aceste tendinte sunt insotite de ambiguitatea asupra istoriei neamului din care fac parte, de ambiguitatea asupra genealogiei familiei din care fac parte si de ambiguitatea asupra paternitatii in cadrul familiei prezente. Aceste ambiguitati sunt mentinute de sistemele educationale din structurile statale locale, aduse in stare de dependenta materiala (hrana, medicamente, tehnologie etc), militara si financiara, in baza unui raport de putere inegal (100%), fata de populatia administrata, (0%). Fata de realitatea faptelor pe care le vedem cu ochii nostri si care provoaca suferinta ireversibila continua a majoritatii fiintelor omenesti, permiterea extinderii la nivel global a unei implementari bazate pe dezechilibru, va insemna permiterea intrarii in cel mai intunecat ev din istoria acestei specii.

RENEGAREA CONCEPTELOR PE CARE SE BAZEAZA ACTUALA FORMA INJUSTA A SISTEMULUI SOCIAL, DATORITA CONSTIENTIZARII SUFERINTEI PROVOCATE DE ACEST SISTEM ASUPRA FIINTELOR OMENESTI

Este evident ca Sistemul social proiectat dezechilibrat, se bazeaza pe un sistem conceptual destinat sa ii justifice regulile si sa castige increderea oamenilor. Acest sistem conceptual ia in considerare cuvintele si nu faptele (ex: sistemul electoral, de oriunde, asigura castigarea puterii in Sistem pentru cei care ofera spectacolul cel mai convingator, pentru cei care au oratorii cei mai buni, fara a avea decat declarativ legatura cu realitatea practicilor sociale si cu satisfacerea nevoilor oamenilor vii; acest spectacol este perfect adaptat pentru fiintele aduse in stare de ignoranta si cu o viata ancorata in compromis zilnic).  

Viziunea noastra se raporteaza la faptele care compun realitatea si nu la cuvintele prin care sunt descrise aceste fapte (ex: bine, rau, adevar, egalitate, morala etc), care nu au corespondent in practicile din realitate.


4. Principiul garantarii stabilitatii sociale prin echilibrele sistemice de putere

RENEGAREA CONCEPTULUI DE EGALITATE SI INLOCUIREA LUI CU CONCEPTUL ECHILIBRULUI SISTEMIC DE PUTERE DINTRE PARTI

Principiul echilibrului sistemic de putere intre parti, inlocuieste iluzoriul concept al “egalitatii” intre fiintele care populeaza Sistemul.

DEPASIREA VIZIUNII CORPORATISTE, BAZATA PE OBTINEREA DE PROFIT INJUST, PE SEAMA DEZECHILIBRELOR DE PUTERE SISTEMICE DINTRE PARTI

Principiul echilibrului intre partile Sistemului social depaseste viziunea corporatista dupa care este construit Sistemul social actual, pentru care nu are sens ideea de echilibru sistemic simultan intre parti (ex: Stat-popor; angajat-angajator; producator-comerciant; comerciant-cumparator; sot-sotie etc), deoarece, exact din aceste raporturi de putere, dezechilibrate sistemic, dinte partile intre care au loc tranzactiile, apare profitul injust in toate formele sale, atractia principala a sistemului lor.

EXEMPLE ALE ERORILOR SISTEMICE ALE VIZIUNII CORPORATISTE DIN ACTUALUL MODEL DE “SISTEM DEMOCRATIC”

Datorita existentei posibilitatii crearii de legi abuzive sau a intarzierii crearii de legi vitale sau a eliminarii unor legi cu prevederi vitale pentru Sistemul social, datorita existentei posibilitatii aplicarii abuzive a unor legi in Sistem sau datorita ignorarii aplicarii unor legi vitale si datorita existentei posibilitatii judecarii abuzive a incalcarii oricarei legi din Sistem, este imposibila garantarea stabilitatii sociale doar prin reguli si institutii ale statului, fara implicarea tuturor partilor structurii sociale, intre care trebuie sa existe echilibre sistemice, precum este imposibila si garantarea succesului la agresiunea din exterior. In special pentru romani, acest ultim aspect este important deoarece explica diferenta dintre ceea ce vad ochii nostri in Romania si ceea ce vad ochii nostri in tarile care ne-au dominat strabunii si au determinat aparitia acestui regres al constiintei colective.

Exista intrebari la care, prin simpla observare, se poate discerne ca actualul “sistem democrat” este incapabil sa ofere o solutie rezonabila, datorita unor dezechilibre vizibile, pana si pentru copii, intre partile sale: 

  • Care este raportul real de putere dintre stat si popor, avand in vedere ca sistemul electoral prevede ca poporul renunta, de bunavoie si nesilit de nimeni, prin “alegeri libere” la dreptul  sau ca putere continua in Sistemul social?
  • Care este raportul real de putere in Stat intre componenta legislativa, cea executiva si cea judecatoreasca, tinand cont de faptul ca prin “alegeri libere” poporul administrat este implicat doar in alegerile care privesc componenta legislativa?
  • Care este raportul exact de putere in institutiile publice ale Statului administrator, intre functiile politice si functiile tehnocrate? Cum se reflecta deciziile politice, distinct fata de cele tehnocrate, in documentele Statului? Cum raspunde, distinct, pentru consecinte, cel care a luat decizia politica si cel care a luat decizia tehnocrata? Cum pot fi trasi la raspundere, fara manifestari violente de strada si revolutii, cei care au luat deciziile politice sau tehnocrate, care au scazut calitatea vietii poporului administrat si l-au adus de la starea de independenta la starea de dependenta fata de alte puteri?
  • Care sunt consecintele asupra relatiilor internationale, in cazul in care poporul administrat judeca si gaseste vinovati de abuz “reprezentati” ai sai? Poate poporul administrat sa nu recunoasca o datorie care a fost facuta de “reprezentanti” in afara programelor electorale in baza carora au fost votati?
  • Cum se face corelarea intre deciziile “reprezentatilor” din guvernari trecute sau prezente privind sistemul educational si erorile de orientare profesionala si chiar esecul in viata al fiintelor omenesti trecute prin sistemul educational public?
  • Cum se face corelarea dintre imbolnavirea inainte de vreme a indivizilor din populatia administrata si moartea lor prematura si deciziile privind sanatatea publica ale “reprezentatilor” din guvernari trecute sau prezente?
  • Cum poate sistemul electoral elimina pericolul enclavizarii votului in favoarea unor minoritati (etnice, religioase, organizate dupa criteriul proprietatii sau controlului asupra resurselor financiare sau materiale etc) in dauna majoritatii?
  • Cum poate poporul administrat sa elimine pasnic si democratic o coalitie de reprezentanti care si-au incalcat acordul electoral si iau decizii impotriva intereselor majoritatii poporului administrat?
  •  Cum poate reactiona eficace la abuz un om care este injust dependent de cel care abuzeaza (demnitarul sau functionarul public; patronul sau seful ierarhic; profesorul; doctorul; preotul etc)?
  • Cum poate reactiona eficace un om dintr-o comunitate locala oarecare la abuzul lanturilor furnizoare de produse / servicii prin practicarea unor preturi injuste fata de calitatea produselor / serviciilor?
  • Cum poate reactiona eficace la abuz un om care a fost escrocat de partenerul de viata?  

EXPRIMAREA PRIN IMAGINI A CONCEPTULUI DE ECHILIBRU SISTEMIC DE PUTERE IN CADRUL CELOR TREI MODELE PRIN CARE ESTE REPREZENTATA VIZIUNEA

 

In imaginea de mai sus, sunt balantele interconectate din dimensiunea orizontala (stat vs popor), verticala (persoanele detinatoare a resurselor materiale, financiare si a infrastructurii de procesare, cu capabilitate de a satisface nevoi vs persoanele detinatoare a resurselor individuale de timp, fizice, intelectuale, comportamentale etc, care pentru a-si satisface nevoile trebuie sa dea permisiunea de a le fi folosite aceste resurse, acest fapt nefiind aberatia numita "vanzare a fortei de munca") si matriceala (intre barbat si femeie, ca parti ale familiei in care apar copii). Exact aceasta este si ordinea succesiunii echilibrelor dintre balante, in asa fel incat, orice alta succesiune ar fi, nu ar avea niciun efect asupra Sistemului.



In imaginea de mai sus, sunt balantele interconectate aflate in echilibru sistemic de putere dintre fiinta omeneasca (sau organizatiile complementare – vezi D17P7/2.2) si comunitatile fundamentale cu care aceasta trebuie sa interactioneze pentru a-si satisface nevoile, in cele sase dimensiuni ale existentei individuale. In functie de gradul de perceptie asupra propriei existente, o fiinta poate sesiza simultan un numar diferit de dimensiuni, cel mai inalt grad de perceptie fiind acela in care o fiinta este constienta simultan, de toate dimensiunile existentei sale. Dezechilibrele de putere din balanta tripla a Sistemului social determina dezechilibrele de putere si in balanta de la nivelul celor sase dimensiuni ale existentei fiintei individuale, obligand fiinta sa nu se poata sustrage agresiunilor si inselatoriilor in relatiile cu reprezentantii cu natura interioara inumana din comunitatile cu care trebuie sa interactioneze pentru a supravietui.

In imaginea de mai sus, este balanta de putere dintre doua persoane intre care are loc o tranzactie / un schimb de valori pentru satisfacerea nevoilor.

Imaginile echilibrelor de mai sus, practic, nu au corespondent in regulile Sistemului actual si in mod special in Constitutie. Atat timp cat nu exista echilibrele fundamentale in societatea omeneasca la nivelul Sistemului, nu pot exista nici la nivelul oamenilor vii, iar drepturile omului si drepturile copilului raman doar concepte teoretice, care intretin iluzii periculoase. 

Periculoase, deoarece traim vremuri periculoase, vremuri in care niciun individ din populatia administrata nu a luat, in deplina constienta, decizia de a accepta ca, pentru totdeauna, si pentru absolut toate aspectele vietii sale, sa decida in locul sau altcineva.

Periculoase deoarece, daca timp de cateva mii de ani creatiile tehnologice ale oamenilor nu au facut salturi spectaculoase, acum, daca analizam numai tendintele de dezvoltare a dispozitivelor de comunicare, vom observa ca tind si spre unificarea in cel mai masiv sistem de supraveghere conceput vreodata, capabil sa priveze toate fiintele omenesti complet de intimitate. Numai acest aspect si este suficient sa risipeasca toate libertatile fundamentale si, prin asta, sa anuleze absolut toate sacrificiile inaintasilor nostri pentru aceste libertati; si, toate acestea, in conditiile in care niciun individ din populatia administrata nu a luat decizia constienta de a-si abandona complet dreptul la viata privata.

Este clar ca progresul tehnologic este prea rapid fata de puterea de adaptare a inteligentei sociale a populatiei, iar fenomenele sociale se intampla pur si simplu cu o viteza prea mare pentru a mai fi sesizate chiar si de catre politicieni, care astfel ajung sa faca greseli cu urmari de neacceptat pentru populatie.

Traim vremuri periculoase in care echilibrarea sistemica de putere este probabil singura solutie pentru prevenirea abuzului de putere si pentru a evita caderea fara speranta a libertatilor, prin reinstitutionalizarea practicilor abuzurilor colective.

5. Principiul identificarii cauzei-radacina a dezechilibrelor Sistemului social

CAUZA RADACINA ESTE IN PROIECTAREA SISTEMULUI SOCIAL PE BAZA UNUI RAPORT DE PUTERE DEZECHILIBRAT INTRE STATUL ADMINISTRATOR SI POPULATIA ADMINISTRATA


Pentru temele sociale care nu ating cauza-radacina, numai in aceasta tara sunt cateva zeci de mii de organizatii nonguvernamentale care se ocupa deja de ele. Tema cauzei-radacina a problemelor sociale, atinsa prin aceste proiecte morale este probabil cea mai grea tema posibila pe care o poate atinge o fiinta umana.

In fiecare clipa exista simultan o infinitate de cauze care determina problemele sociale, dar dintre toate aceste cauze, exista doar una, care a stat la originea tuturor celorlalte, regasindu-se la nivelul proiectarii injuste a Sistemului social in toate formele sale, dintotdeauna. Nu exista cauza mai profunda, toate celelalte decurgand din aceasta.

Proiectul moral VOTUL PERMANENT arata faptul ca sistemul electoral nu permite sanctionarea in timp real, tot de catre electorat, a acelora care isi incalca promisiunile electorale, astfel incat sa se mentina continuu echilibrul de putere intre alegatori si reprezentanti.  

REZOLVAREA CAUZEI-RADACINA A DEVENIT POSIBILA PENTRU PRIMA DATA IN ISTORIA OMULUI DATORITA PROGRESULUI TEHNOLOGIC

Fata de ce a fost, libertatile sunt mult mai mari, dar la un alt nivel al perceptiei, includ un pret cumplit, deoarece prin mentinerea nerezolvata a cauzei-radacina a suferintei din trecut, se vor consuma si aceste libertati, pana nu va mai ramane, iar, nimic din ele. Mereu s-a stiut de aceasta nedreptate, dar acum, pentru prima data in istoria omului, geniul fiintelor omenesti a facut ca ea sa poata fi corectata, datorita progresului tehnologic, care poate face posibila implicarea fiintelor omenesti in timp real.

CONSECINTA: ACTUALUL „SISTEM DEMOCRAT” SE BAZEAZA PE INTERZICEREA DREPTULUI DE A SPUNE NU ABUZULUI, FAVORIZAND CORUPTIA SI COMPROMISUL.

Aceasta lipsa a obligat fiintele omenesti care populeaza Sistemul sa nu poata spune NU abuzurilor.

CONSECINTA: ACTUALUL „SISTEM DEMOCRAT” OFERA CA SOLUTIE LA ABUZ VIOLENTA SI REVOLTA PUBLICA IN LOCUL REACTIEI NONVIOLENTE

Aceasta lipsa a condamnat fiintele omenesti care populeaza Sistemul ca, doar prin agresivitate si violenta sa poata avea eficacitate in a opri abuzurile, deoarece istoria recenta sau trecuta a dovedit clar ca posibilitatile “legale” de manifestare nu au oprit si nu vor opri niciodata abuzurile. Ori, aceasta este o cursa, deoarece de fiecare data cand s-a schimbat violent o forma de existenta a Sistemului care a provocat suferinta, cu alta care a mentinut acelasi dezechilibru intre popor si administrator, indiferent cum s-a numit acel administrator, s-a ajuns din nou la aceleasi abuzuri si la mentinerea martiriului sufletelor fiintelor omenesti.

PRIN ECHILIBRAREA RAPORTULUI DE PUTERE DINTRE STATUL ADMINISTRATOR SI POPULATIA ADMINISTRATA, ACEASTA SE POATE SUSTRAGE MANIPULARILOR

Prin votul negativ, individual exercitat, in afara manifestarilor de grup (cum este votarea pozitiva la intervale regulate de timp) fiinta omeneasca se sustrage mecanismelor de manipulare in masa si devine propria sa stapana, actionand exact atunci cand simte ca ii sunt afectate interesele si nu doar cu ocazia zilelor in care i se pregateste un spectacol de circ social.

PRIN ECHILIBRAREA RAPORTULUI DE PUTERE DINTRE STATUL ADMINISTRATOR SI POPULATIA ADMINISTRATA, CRESTE DIN NOU IMPORTANTA FAMILIEI

Astfel, familia devine o parte importanta a Sistemului si pana si parintele cu cea mai simpla ocupatie poate trai demn, fiind respectat de catre copiii sai pentru deciziile luate in interesul familiei. Aceasta este moralitatea si nu iluzia scrisa in cuvintele dictionarelor, pentru ca nu exista implinire in a fi cinstit intr-un Sistem construit pe necinste si nici virtute in renuntarea la drepturile naturale.

 

 6. Principiul ireversibilitatii efectului viziunii asupra schimbarii Sistemului

Aceste proiecte sunt in asa masura realizabile, incat traspunerea lor in practica este pentru noi o certitudine si chiar nu conteaza daca acest lucru se va intampla, mai devreme sau mai tarziu.

DATORIA FATA DE CEI CARE AU FOST SI NU SE MAI POT APARA PENTRU ABUZURILE SUFERITE

La prima vedere...aceasta lume pare completa, iar regulile ei de neschimbat. De aceea apare ca justificabil compromisul. La aceeasi prima vedere, insa, a parut completa pentru miliarde de alte fiinte omenesti, care au murit inainte de vreme, datorita celei mai vechi si elaborate inselatorii din istoria omului – Sistemul social injust.  

Dar noi, am vazut cum pot fi formal acoperite abuzurile “justificate” de o forma injusta a Sistemului social, prin schimbarea acelei forme a Sistemului cu o alta, la fel de injusta, fara insa ca cei responsabili de abuzurile anterioare sa fie impiedicati sa isi mentina puterea.  Am vazut cazand organizatii economice (de fapt un intreg sistem economic) datorita agresiunii interne din partea propriilor conducatori, fapt care a condus, in conditiile unui vid legislativ, la distribuirea injusta / neechilibrata a resurselor din Sistem. Noi am fost contemporani cu parasirea a peste 350000 de copiii de catre parintii lor naturali, lipsiti de vointa de a face totul pentru a avea aici, in tara lor, un trai mai bun.

COSTUL TREZIRII LA REALITATE

Cum este sa te trezesti dimineata de dimineata stiind ca tot ce se intampla decurge dintr-o inselatorie in urma careia esti privat de dreptul natural de a avea putere in Sistemul in care existi si ca orice ai face, in final te vei imbolnavi inainte de vreme, vei imbatrani inainte de vreme si vei muri nestiut de nimeni inainte de vreme, la fel ca toti cei dragi sufletului tau? Cum este sa te trezesti dimineata de dimineata stiind ca, urmare a inselatoriei fundamentale, viata ta este prinsa intr-un paienjenis de abuzuri si inselatorii, a caror victima trebuie sa te prefaci ca nu intelegi ca esti?

Cum este ca, atunci cand privesti un tradator, sa-l vezi nu doar pe acela, ci, si pe toti predecesorii lui care au tradat in timp ce ocupau acea functie publica sau acea demnitate? Cum este ca atunci cand privesti un agresor, sa nu vezi chipul aceluia, ci forma comuna tuturor agresorilor, si, sa nu mai cauti natura interioara umana acolo unde a fost inlocuita ireversibil de natura interioara inumana? Cum este sa constientizezi ca, in urma obligarii participarii tale la o tranzactie injusta, sau, in urma agresiunii asupra ta, sau, in urma tradarii fata de tine, esti eliberat de datorie in toate tranzactiile urmatoare fata de acele parti si ca acest comportament inseamna aplicarea principiului echilibrului intre parti?

Nu ne intereseaza daca adultii momentului au vointa sa puna in practica ceea ce ar rupe lantul suferintei pentru copiii lor si pentru copiii copiilor lor. Nu ne intereseaza daca acum sunt adulti care nu inteleg si adulti care nu vor sa inteleaga. Nu ne intereseaza daca adultii de acum ar avea curajul sa aplice aceste deductii sau daca ar provoca haos sau daca ar fi atat de buni incat ar deveni tinta altor comunitati. Noi stim ca libertatea nu este gratuita.

Daca cineva isi imagineaza ca ne intereseaza sa facem o lume mai buna, se inseala, deoarece nu putem. Dar ceea ce putem, totusi, face, este sa aratam lumea exact asa cum este, in asa fel incat sa sfaramam iluzia, in special in ochii acelor copii care sunt tinta noastra.

Astfel incat, sa recunoasca, inainte de a se fi produs efectele, inselatoriile, abuzurile, tradarea, si, sa comunice si altora, incepand sistematic, dincolo de socializarea de divertisment, organizarea nonviolenta a populatiei impotriva faptelor pentru care oamenii simpli nu vor putea niciodata produce dovezi in justitie, dovezi care, chiar daca prin absurd s-ar putea produce, ar fi imposibil de procesat in timp real de justitia statului administrator, datorita numarului simultan urias;  astfel, extinzandu-se și  ideea de mijloace de comunicare in masa si intr-o zona participativa nesupusa compromiterii datorita regulilor banilor.

IREVERSIBILITATEA

Din clipa in care aceste concepte au devenit publice a ramas doar o problema de timp pana cand vor produce efecte si nimic nu mai poate impiedica acest fapt.

7. Principiul delimitarii de teorii conspirationiste

Cine ar fi putut sa prevada ca niste oameni simpli din popor, ar avea rabdarea sa desfaca in bucati conceptele fundamentale, considerate de neatins, din legislatie si din stiintele sociale (economie, educatie, istorie, lingvistica, management, stiinte politice, psihologie, sociologie) si ca vor fi capabili sa le reorganizeze sistemic intr-o viziune?

Cine ar fi putut sa prevada ca din acea viziune va rezulta, in absenta oricaror teorii conspirationiste si a oricaror dezvaluri senzationale, inselatoria fundamentala care confera in Sistem putere unor fiinte omenesti spre a agresa alte fiinte omenesti si / sau de a obliga alte fiinte omenesti sa participe la tranzactii injuste, faptele lor fiind deasupra legilor si moralei declamate public?  

Proiectele morale se bazeaza pe afirmatii pentru care dovada se obtine simplu, prin observarea directa a realitatii. Din acest motiv, nu se bazeaza deloc pe teorii conspirationiste. Datorita caracterului altruist al implicarii lor, promotorii proiectelor morale sunt in afara interesului de a face dezvaluiri senzationale.

 

 We're just thinkers. Let's talk about this power because together we can change everything.